در دنیای امروزی، همه چیز به سرعت در حال تغییر و تحول است. به صورتی که وابستگی میان کشورها، اجتماعات، سازمان ها و اقتصاد به طرز پیچیده ای رو به افزایش می باشد.
در دنیای امروزی، همه چیز به سرعت در حال تغییر و تحول است. به صورتی که وابستگی میان کشورها، اجتماعات، سازمان ها و اقتصاد به طرز پیچیده ای رو به افزایش می باشد. به همین خاطر تمام سازمان ها برای اینکه بتوانند در چنین شرایط رقابتی ای در بازار باقی بمانند، لازم است تا بهبود پیدا کنند و دست به نوآوری های مختلفی بزنند. همین جاست که مسئله مدل تعالی منابع انسانی اهمیت پیدا می کند. در واقع این مدل به سازمان ها کمک می کند تا پیچیدگی های این دنیای رقابتی را مدیریت کنند.
مدل تعالی منابع انسانی یک مدل علمی و کاربردی می باشد که سازمان های پیشرو آنها را تدوین کرده اند. این مدل می تواند یک مشوق برای پیشرفت مداوم افراد در سازمان باشد. این مدل به کارمندان سازمان کمک می کند تا روابط علی موجود میان عملکرد سازمان و نتایجی که از آنها حاصل می گردد را درک نمایند.
مدل تعالی منابع انسانی از سه عنصر منسجم و به هم پیوسته تشکیل یافته است، که در ادامه این سه عنصر را بررسی خواهیم کرد. تمامی سازمان ها در هر اندازه و وسعتی که باشند و هر میزان که رشد کرده باشند، می توانند این مدل را به کار گیرند. در واقع این مدل را می توان یک مدل غیر تجویزی تلقی کرد که در برگیرنده چند مفهوم مختلف می باشد. این مدل ارائه دهنده یک زبان مشترک است که به کارمندان سازمان کمک می نماید تا دانش و تجربه خود را در داخل و بیرون از سازمان به طور کاملا موثری با دیگران به اشتراک بگذارند.