تعالی سازمانی، چارچوبی مفهومی است که برای ارزیابی و بهبود عملکرد سازمانها به کار گرفته میشود. این مدل بر اساس اصول و مفاهیمی مانند ارزش افزوده برای مشتریان، رهبری تحولآفرین، مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی، مدیریت فرآیندها و فرایندهای کسبوکار و بهبود مستمر تمرکز دارد.
تعالی سازمانی، چارچوبی مفهومی است که برای ارزیابی و بهبود عملکرد سازمانها به کار گرفته میشود. این مدل بر اساس اصول و مفاهیمی مانند ارزش افزوده برای مشتریان، رهبری تحولآفرین، مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی، مدیریت فرآیندها و فرایندهای کسبوکار و بهبود مستمر تمرکز دارد.
تعالی سازمانی به تلاشهایی گفته میشود که چارچوبی داخلی از استانداردها و فرآیندها با هدف افزایش مشارکت و انگیزه کارکنان و ارائه محصولات و خدمات بهتر به مشتریان را ایجاد میکند. بنابراین، تعالی سازمانی به معنی استفاده از ابزارهایی برای شناسایی، تشخیص، توسعه و گسترش موفقیت در یک سازمان است.